donderdag 29 maart 2012

Haken op donderdag

De afgelopen week heb ik een nieuwe ketting gemaakt. Dit keer maakte ik ook de parel zelf, met fimoklei.

This past week I made a neck crochet necklace, but I also made the bead myself, with fimo.




Omdat ik dan eenmaal met die fimo bezig was, en dat eigenlijk ook wel leuk vond, heb ik nog wat parels gemaakt. Daarna haakte ik een lange ketting met katoendraad waarop ik de parels zal rijgen, wellicht met enkele knooptechnieken.



I loved working with fimo, so I made some more beads. I crocheted a long chain that I will use to create another necklace.

Google

7 opmerkingen:

  1. wowwww, prachtige ketting ...

    liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice!!! Stopping by from the "Linky Follower Party" hop! You can find me at www.lucasandmahina.com!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk dat spiraal haken, maar hoe eindig je nu zodat je een mooi rond(je) krijgt? gr. Be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je zorgt dat je ongeveer evenveel steken hebt van elke kleur en dan eindig je elke kleur met een half stokje, een vaste en een halve vaste. Je zal zien dat je rij minder hoog wordt. Daarna knip je je draad af en haalt hem door de lus. Naai de draad vast in de steek na je halve vaste, zodat je de rij weer wat lager maakt. En zo krijg je een mooie ronde vorm.

      Verwijderen
  4. De ketting was een verjaardagskado, heb ik gisteren eindelijk mogen overhandigen en de ontvangster was er heel blij mee! en ik dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op Haak Maar Aan zag ik al een paar keer een ketting van je langs komen, prachtig! En stom natuurlijk, maar nooit gedacht om eens op zoek te gaan naar je eigen blog. Vandaag was ik gelukkig wel zo slim ;) en ik heb genoten van alles wat ik tegenkwam: wat maak je een mooie dingen! Ik heb me aangemeld als volger van je blog want ik wil nu álles zien wat je maakt!

    Groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen

Ik zou het leuk vinden als je hier een reactie neerschrijft. Alvast bedankt!

Google